DDP-koulutukset > Becker-Weidman: DDP-jatkokurssit I ja II
2.-4.11.2015: DDP-jatko I
DDP-jatkokurssi, Tampere 2.-4.11.2015
Jatkokurssi I / keskitaso
PT-Kustannus & Dr. Arthur Becker-Weidman, USA
DDP-peruskurssin käyneille. Jatkokurssien aikana osallistujat syventävät osaamistaan DDP:n teoreettisissa sisällöissä ja taustoissa sekä ennen kaikkea käytäntöön soveltamisessa.
Jatko I:n sisältöjä ovat mm. vanhemmuuden merkitys, hoidon osa-alueet ja vaiheet, eri osa-alueiden käyttö hoidon eri vaiheissa, intersubjektiivisuuden muutosvoima, osallistujien tapauskertomukset ja videotallenteet, harjoitukset ja demonstraatiot, ryhmän valitsemat aiheet.
Jatkokurssit perustuvat pitkälti osallistujien omiin tallenteisiin ja kurssilla näytettyä tallennetta voi käyttää rekisteröitymiseen DDP Instituten terapeuttiohjelmaan. Jatkokurssi I on tarkoitettu DDP-peruskurssin käyneille ja jatkokurssi II eli Advanced/edistyneet on tarkoitettu Jatkokurssi I:n käyneille. Advanced-kurssille voi osallistua useammankin kerran ja jos loppuviikon päivät eivät sovi, voi Jatko I:llekin tulla näyttämään tallennetta, vaikka Jatko I:n olisi käynyt jo aiemmin.
Keskiviikko 4.11. on jatkokurssien 1 ja 2 yhteinen päivä.
4.-6.11.2015: DDP-jatko II
DDP-jatkokurssi, Tampere 4.-6.11.2015
Jatkokurssi II / edistynyt taso
PT-Kustannus & Dr. Arthur Becker-Weidman, USA
DDP-peruskurssin käyneille. Jatkokurssien aikana osallistujat syventävät osaamistaan DDP:n teoreettisissa sisällöissä ja taustoissa sekä ennen kaikkea käytäntöön soveltamisessa.
Jatko II:n sisältöjä ovat mm. kiintymyskeskeisen hoidon periaatteet, vaikeiden vanhempien kanssa työskentely, osallistujien tapauskertomukset ja videotallenteet, harjoitukset ja demonstraatiot, ryhmän valitsemat aiheet.
Jatkokurssit perustuvat pitkälti osallistujien omiin tallenteisiin ja kurssilla näytettyä tallennetta voi käyttää rekisteröitymiseen DDP Instituten terapeuttiohjelmaan. Jatkokurssi I on tarkoitettu DDP-peruskurssin käyneille ja jatkokurssi II eli Advanced/edistyneet on tarkoitettu Jatkokurssi I:n käyneille. Advanced-kurssille voi osallistua useammankin kerran ja jos loppuviikon päivät eivät sovi, voi Jatko I:llekin tulla näyttämään tallennetta, vaikka Jatko I:n olisi käynyt jo aiemmin.
Keskiviikko 4.11. on jatkokurssien 1 ja 2 yhteinen päivä.
Ohjelma
Jatkokurssien I ja II ohjelma
Aikataulu: Päivät alkavat klo 8.30 ja päättyvät klo 16.30.
Koulutustilat:
Scandic Hotel Rosendahl
Kokoustilat
Pyynikintie 13
33230 Tampere 
Ohjelman pääsisällöt ks. yllä. Tarkka ohjelma muotoutuu osallistujien tarpeiden ja toiveiden sekä omien tapauskertomusten ja tallenteiden mukaan.
Koulutuksen pääkieli on englanti, joten riittävä englannin kielen ymmärtäminen tarvitaan. Englanniksi ei itse tarvitse puhua, vaan kysymyksiin ja keskusteluun saa tulkkausapua.
Lämpimästi tervetuloa Tampereelle!
| Pirjo Tuovila | Arthur Becker-Weidman | 
| Kehityksen ja kasvatuksen erikoispsykologi, PsL Theraplay®-terapeutti ja –kouluttaja DDP®-terapeutti  | 
			DDP-terapeutti, -konsultti ja -kouluttaja, PhD Attachment-Focused Treatment Institute Center for Family Development, New York  | 
		
Lisälähteitä aiheesta:
- Becker-Weidman, A. (2006a). Treatment for children with trauma-attachment disorders: Dyadic developmental psychotherapy. Child and Adolescent Social Work Journal, 23(2), 147–171.
 - Becker-Weidman, A. (2006b). Dyadic developmental psychotherapy: A multi-year followup. In S. M. Sturt (Ed.), New developments in child abuse research (pp. 43–60). New York: Nova Science.
 - Becker-Weidman, A. (2009). Effects of Early Maltreatment on Development: A Descriptive study using the Vineland, Child Welfare, 88(2), pp. 137-161.
 - Becker-Weidman, A. (2010). Dyadic Developmental Psychotherapy: Essential Practices and Methods. Lanham: Jason Aronson.
 - Becker-Weidman, A. (2011). The Dyadic Developmental Psychotherapy Casebook. Lanham: Jason Aronson.
 - Becker-Weidman, A., & Hughes, D., (2008) “Dyadic Developmental Psychotherapy: An evidence-based treatment for children with complex trauma and disorders of attachment” Child & Family Social Work, 13, pp.329-337.
 - Becker-Weidman, A., & Shell, D. (ed.) (2010). Attachment Parenting, Developing Connections and Healing Children. Lanham: Jason Aronson.
 - Bomber, L. & Hughes, D. (2013). Settling to Learn: Why relationships matter in school. London: Worth Publishing.
 - Golding, K. & Hughes, D. (2012). Creating Loving Attachments. London: Jessica Kingsley.
 - Hughes, D. (1997). Facilitating Developmental Attachment: The Road to Emotional Recovery and Behavioral Change in Foster and Adopted Children. Lanham: Jason Aronson.
 - Hughes, D. (2004). The Psychological Treatment of Children with PTSD and Attachment Disorganization. Attachment & Human Development, 2004, 6, 263-278.
 - Hughes, D. (2007) Attachment-Focused Family Therapy. New York: Norton.
 - Hughes, D. (2009) Attachment-Focused Parenting, Effective Strategies to Care for Children. New York: Norton.
 - Hughes, D. (2009). Principles of attachment and intersubjectivity: still relevant in relating with adolescents. In Teenagers and attachment: helping adolescents engage with life and learning. A. Perry, (Ed.) London: Worth Publishing. 123-140.
 - Hughes, D. (2009). The Communication of Emotions and the Growth of Autonomy and Intimacy within Family Therapy. In The healing power of emotion: affective neuroscience, development, and clinical practice. Fosha, D., Siegel, D. & Solomon, M. (ed.) New York: Norton. Pp.280-303.
 - Hughes, D. (2011). Attachment-Focused Family Therapy Workbook. New York: Norton.
 - Hughes, D. & Baylin, J. (2012). Brain-based parenting: the neuroscience of caregiving for healthy attachment. New York: W.W.Norton.